Banery reklamowe
Banery reklamowe – jaki rodzaj wybrać: laminowany czy powlekany?
Wybór zależy od tego, gdzie baner reklamowy będzie eksponowany.
- Baner laminowany o gramaturze 510g/m2 to opcja tańsza, ale i mniej wytrzymała. Składa się ze specjalnej siatki nośnej powleczonej (zalaminowanej) warstwami tworzywa sztucznego, na którym będzie wydrukowana reklama. Sprawdzi się w pomieszczeniach, czyli zarówno w siedzibie firmy, jak i podczas konferencji czy targów w przestrzeni zamkniętej. Jako że jest mniej odporny na silne porywy wiatru, na zewnątrz można go umieszczać na płaskich dużych powierzchniach, tak by przylegały np. do ścian czy elewacji. Przez to, że jest sztywniejszy niż powlekany oraz mniej odporny na niskie temperatury, nadaje się do ekspozycji na zewnątrz pod warunkiem, że zostanie powieszony na kilka miesięcy, nie więcej niż pół roku.
- Baner powlekany o gramaturze 450g/m2 jest bardziej wytrzymały, przez to jednak droższy. Wykonany jest z tworzywa PCV, w którym siatka nośna została zatopiona. Siatka ta ma też większą gęstość niż w wersji laminowaniem. Warto pomyśleć właśnie o nim, jeśli baner ma reklamować firmę w trudniejszych warunkach pogodowych i przez dłuższy okres. Jest bardziej elastyczny, mniej wrażliwy na pogodę, reklama na nim powinna wytrzymać do 3 lat.
W przypadku banerów reklamowych jako formy reklamy zewnętrznej należy zadbać o wyróżnienie. Warto poświęcić większą uwagę kreacji. Podobnie jak czynią to wielkie marki, reklama taka powinna służyć celom wizerunkowym, zawierając jedynie niezbędne elementy informacyjne.
Banery reklamowe umieszczane w pasie drogowym, na płotach muszą uwzględniać to, że przejeżdżający mimo nich kierowca – potencjalny klient – ma tylko kilka sekund, by zapoznać się z komunikatem.
Dlatego warto postawić na wyraziste hasło i atrakcyjną grafikę. Nie należy przesadzać z ilością tekstu, nie prezentować pełnej oferty, ale zastanowić się, jaka jest główna potrzeba klienta i jak ją firma zaspokaja. To właśnie w formie hasła powinno znaleźć się na banerze. Atrakcyjna grafika zaś będzie dopełnieniem przyciągającym wzrok.
Banery reklamowe umiejętnie rozmieszczone na terenie miejscowości mogą wpływać na decyzje zakupowe klientów. Jeden baner, o którym wszyscy mówią, ma siłę marketingu szeptanego. Informacja o nim rozejdzie się jak wirus. W tym wypadku trzeba postawić jednak na odważną kreację, budzącą kontrowersje lub powalającą swoją warstwą wizualną. Jeśli firma ze względu na wizerunek nie może pozwolić sobie na zbyt kreatywny przekaz, warto wykorzystać kontekst lub częstotliwość występowania reklamy. Ważne jest, by marka pozostała w pamięci klienta, gdy znajdzie się w sytuacji wyboru.